ADMINISTRAȚIA DOMENIULUI PUBLIC RÂMNICU SĂRAT (ADP RM. SĂRAT)
Sediul: str. Armoniei, nr. 58 Bis, Râmnicu Sărat, județul Buzău, cod poștal 125300
Telefon/Fax +40238563032, e-mail contact@adprmsarat.ro, https://adprmsarat.ro/
PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL PRIN INTERMEDIUL CCTV
- Scopul prelucrării prin mijloace video
ADP Rm. Sărat prelucrează date cu caracter personal, respectiv imaginea, prin intermediul sistemelor video în scopul determinat de a preveni, descuraja, gestiona și ancheta incidentele de siguranță și securitate, precum și pentru protecția persoanelor și a bunurilor de incendii, furturi, efracții sau de orice altă amenințare, cu potențial ridicat de risc în perimetrele monitorizate ale instituției.
Spații vizate de prelucrarea datelor cu caracter personal / locații unde sunt amplasate sisteme de monitorizare video:
- Sediul ADP Rm. Sărat, str. Armoniei, Nr. 58 Bis, Rm. Sărat, jud. Buzău, cod poștal 125300 (perimetrul curții interioare)
- Sediul Cimitirului Eternitatea, Str. Căpitan Roșca Nicolae, nr. 1, Rm. Sărat, jud. Buzău, cod poștal 125300 (perimetrul curții interioare)
Ambele sisteme sunt utilizate și gestionate de ADP Rm. Sărat, ca operator de date cu caracter personal, strict în conformitate cu scopurile anterior menționate și vizează doar perimetrele curților interioare ale sediilor de la adresele precizate anterior.
La sediul din str. Armoniei, nr. 58 Bis, sistemul de monitorizare video vine în completarea celui de control acces și pază perimetrală, realizat prin intermediul angajaților unei firme specializate. Astfel, sistemele de televiziune în circuit închis menționate funcționează ca suport și asigură elementul de monitorizare în timp real și posibilitatea de vizualizare post-eveniment precum și înregistrarea, afișarea și transmisia video către persoane anume desemnate ca utilizatori ai sistemului de supraveghere.
- Condiții de legitimitate
Prelucrarea datelor cu caracter personal prin utilizarea mijloacelor de supraveghere video, instalarea și utilizarea sub aspect tehnic a echipamentelor și elementelor componente ale sistemului de supraveghere video se realizează în conformitate cu prevederile legale în domeniu:
- Regulamentul nr. 679/2016 privind protecția persoanelor în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor – RGPD);
- Legea nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor)
- Legea nr. 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor și protecția persoanelor, republicată, cu modificările și completările ulterioare,
- Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 333/2003, aprobate prin HG nr. 301/2012, cu modificările și completările ulterioare.
- Zonele monitorizate
Amplasarea camerelor de supraveghere a fost realizată în conformitate cu legislația în vigoare și în baza proiectelor tehnice elaborate de societăți specializate și avizate de Inspectoratul de Poliție Județean Buzău, Serviciul de Ordine Publică.
Nu sunt monitorizate zonele în care sunt amplasate birourile administrative și nici cele în care există un nivel ridicat al așteptărilor privind viața privată (birouri în care publicul nu are acces, toalete și alte locații similare). În mod excepțional, în cazul unor necesități în materie de securitate justificate în mod corespunzător, se pot instala camere pe holurile sediilor administrative ori în birourile în care angajații își desfășoară activitatea, însă numai după efectuarea unei evaluări de impact și a unei analize a interesului legitim si după consultarea Responsabilului cu protecția datelor.
- Protejarea vieții private și securitatea informațiilor
Pentru a proteja securitatea sistemului video și pentru a spori gradul de protecție a vieții, au fost introduse următoarele măsuri tehnice și organizatorice:
- limitarea timpului de stocare a materialului filmat, în conformitate cu cerințele de securitate (max. 30 zile, pentru sediul din str. Armonie, nr. 58 Bis, Rm. Sărat, jud. Buzău, respectiv max. 15 zile pentru sediul din str. Cpt. Roșca Nicolae, nr. 1, Rm. Sărat, jud. buzău);
- mediile de stocare (înregistratoare video digitale) se află în spații securizate, protejate de măsuri de securitate fizică;
- toți utilizatorii cu drept de acces au luat cunoștință de procedurile GDPR prin care se obligă să respecte prevederile legale în domeniul prelucrării datelor cu caracter personal;
- dreptul de acces se acordă utilizatorilor doar pentru acele resurse care sunt strict necesare pentru îndeplinirea atribuțiilor de serviciu;
- persoana care are dreptul de a acorda, modifica sau anula dreptul de acces al utilizatorilor, conform procedurii de acces la bazele de date, este administratorul de sistem, desemnat în acest sens de operator;
- administratorul/responsabilul de sistem de securitate fizică desemnat în acest sens ține în permanență o listă actualizată a tuturor persoanelor care au drept de acces la sistemul de supraveghere video, cu specificarea tipului de acces;
- responsabilul cu protecția datelor personale va fi consultat înainte de accesarea datelor stocate de sistemul de supraveghere video ori la instalarea unor noi componente ori a unui nou sistem video.
Totodată, s-a avut în vedere prevenirea unei prelucrări ilegale de date cu caracter personal sau accesul neautorizat la datele respective.
- Accesul la datele cu caracter personal colectate prin intermediul sistemului de supraveghere video
Accesul la imaginile video înregistrate și transmise în direct sunt limitate la un număr redus de persoane (angajați ai instituției) care pot fi identificate în mod clar și este determinat prin atribuțiile specificate în fișa postului (în ce scop și ce tip de acces).
Accesul la materialul filmat și/sau la arhitectura tehnică a sistemului video este limitat la un număr redus de persoane care pot fi identificate în mod clar și este determinat prin atribuțiile specificate în fișa postului (în ce scop și ce tip de acces).
ADP Rm. Sărat impune limite în privința persoanelor care au dreptul să copieze, să descarce, să șteargă sau să modifice orice material filmat.
Toți membrii personalului cu drept de acces la înregistrările video beneficiază de o instruire inițială în domeniul protecției datelor. Instruirea este oferită fiecărui nou membru al personalului, urmând ca atelierele periodice pe teme privind protecția datelor să fie organizate anual pentru toți membrii personalului care au drept de acces la date.
Orice încălcare a securității în ceea ce privește sistemul de supraveghere video va fi indicată în Registrul incidentelor de securitate, iar Responsabilul cu protecția datelor este informat în legătură cu acest lucru, fără întârzieri nejustificate, în termen de cel mult 12 ore.
Sistemul de supraveghere video nu este utilizat pentru verificarea prezenței la program sau evaluarea performanței la locul de muncă.
În cazuri excepționale, dar cu respectarea garanțiilor descrise mai sus, se poate acorda acces Comisiei de cercetare disciplinară în cadrul unei anchete disciplinare, cu condiția ca informațiile să ajute la investigarea unei infracțiuni sau a unei abateri disciplinare de natură să prejudicieze drepturile și libertățile unei persoane.
- Dezvăluirea datelor cu caracter personal colectate prin intermediul sistemului de supraveghere video
Informațiile înregistrate prin sistemele de supraveghere video sunt destinate utilizării de către ADP Rm. Sărat în scopul monitorizării accesului persoanelor în instituție, al asigurării securității spațiilor și bunurilor instituției, precum și al siguranței persoanelor aflate în sediul instituției și sunt puse la dispoziția organelor judiciare și a altor instituții abilitate de lege să solicite aceste informații, la cererea expresă a acestora.
Orice activitate de transfer și dezvăluire a datelor personale către terți abilitați legal, va fi documentată și supusă unei evaluări riguroase privind necesitatea comunicării și compatibilitatea dintre scopul în care se face comunicarea și scopul în care aceste date au fost colectate inițial pentru prelucrare (de securitate și control acces). În aceste cazuri va fi consultat și Responsabilul cu protecția datelor desemnat la nivelul operatorului de date.
- Durata de stocare
Durata de stocare a datelor obținute prin intermediul sistemului de supraveghere video este proporțională cu scopul pentru care se prelucrează datele, astfel că imaginile sunt stocate pentru o perioadă care nu depășește 30 de zile, cu excepția situațiilor expres reglementate de lege sau a cazurilor temeinic justificate.
La expirarea perioadei de stocare datele se șterg prin procedură automată în ordinea în care au fost înregistrate.
În cazul producerii unui incident de securitate, precum și în cazuri temeinic justificate, durata de păstrare a materialului filmat relevant poate depăși limitele normale în funcție de timpul necesar investigării suplimentare a incidentului de securitate.
Păstrarea este documentată riguros, iar necesitatea păstrării este revizuită periodic (la un interval de două luni).
- Drepturile persoanei vizate
ADP Rm. Sărat garantează că asigură respectarea drepturilor ce revin persoanelor vizate, conform Regulamentului nr. 679/2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE.
Toate persoanele implicate în activitatea de supraveghere video și cele responsabile de administrarea imaginilor filmate vor respecta procedura de acces la date cu caracter personal.
Informarea persoanelor vizate se realizează în mod clar și permanent prin intermediul unui semn adecvat, cu vizibilitate suficientă și localizat în zona supravegheată, astfel încât să semnaleze existența camerelor de supraveghere și pentru a comunica informațiile esențiale privind prelucrarea datelor cu caracter personal.
În conformitate cu dispozițiile Regulamentului nr. 679/2016 persoana vizată are următoarele drepturi:
- dreptul de acces,
- dreptul la rectificare,
- dreptul la ștergerea datelor („dreptul de a fi uitat”),
- dreptul la restricționarea prelucrării,
- dreptul la portabilitatea datelor,
- dreptul la opoziție,
- dreptul de a nu face obiectul unei decizii bazate exclusiv pe prelucrare automată, inclusiv crearea de profiluri.
Pentru exercitarea drepturilor menționate mai sus persoana vizată trebuie să transmită a cerere întocmită în formă scrisă, datată și semnată în atenția ADP Rm. Sărat, Str. Armoniei nr. 58 bis, Râmnicu Sărat, Jud. Buzău, tel. / fax 0238563032, email contact@adprmsarat.ro sau Responsabilului cu protecția datelor la adresa de email dpo@adprmsarat.ro
De asemenea, vă este recunoscut dreptul de a depune plângere în justiție sau către Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP), B-dul G-ral. Gheorghe Magheru 28-30, Sector 1, cod poștal 010336, București, România, telefon central: +40.318.059.211 +40.318.059.212; telefon președinte: +40.318.059.220; adresa e-mail: anspdcp@dataprotection.ro; dpo@dataprotection.ro